directie@vbs-bijenkorf.be

Akkerken 2, 9940 Sleidinge

Oudercomité

Wat doen we

Het oudercomité is een groep geëngageerde ouders van kinderen die schoolgaan op Vrije Basisschool De Bijenkorf. Ons doel is een goede samenwerking tussen school, leerlingen, ouders en directie bevorderen.

We vergaderen een 7-tal keer per schooljaar. Naast het bespreken en evalueren van de school- en oudercomité-activiteiten, worden vanuit de school telkens een aantal praktische en inhoudelijke punten aangehaald, waarover we vanuit ons oudercomité op een positieve manier feedback geven.

Wij willen het schoolteam ook financieel ondersteunen, opdat de leerlingen, onze kinderen, in een aangename omgeving de lessen kunnen volgen en over goed didactisch materiaal beschikken. Hiervoor organiseren we jaarlijks enkele activiteiten, waaraan ook wij plezier beleven. En de opbrengst daarvan gaat integraal naar onze kinderen : zo sponsoren we de Sint met de opbrengst van de koekenslag, betalen we een zwembeurt van onze kinderen met de opbrengst van onze Wanne bee-fuif, …  En we engageren ons er ook toe om op de door school georganiseerde evenementen (kaasavond, schoolfeest, …) een handje te helpen. Want vele handen maken licht werk.

Ben jij een toffe ouder met leuke ideeën, die zich graag wil inzetten om van De Bijenkorf de aangename school te blijven maken die ze nu is, dan heb jij het ideale profiel om ons oudercomité te versterken ! Wil je bij ons aansluiten ? Kom dan zeker eens naar één van onze vergaderingen ! De data van de vergaderingen staan vermeld op de schoolkalender en gaan beurtelings door in de eetzaal op school of in ’t Klokhuis.

Ook als je liever een ‘losse’ medewerker wordt, die hier en daar op activiteiten van de school of het oudercomité meehelpt, mag je je bij ons melden. Dan houden wij jou op de hoogte waar we helpende handen nodig hebben.

Vragen ? Contacteer ons op oudercomite@vbs-bijenkorf.be .

Wie weet tot binnenkort op één van onze vergaderingen !

Ragna Haemelynck
Mama van Ibe, Babette en Isolde
Voorzitter oudercomité

Jaarlijkse activiteiten

• frietjesbak bij de kermis in oktober
  • koekenslag in november
  • papierslag in november
  • wafelbak op carnaval in februari
  • helpen op de kaasavond in maart
  • fuif / ontbijt / alternatieve activiteit / … organiseren in april of mei
  • afscheidsreceptie voor de zesdejaars in juni

wie zijn we ?

Copyright © 2024 Web en Meer. All Rights Reserved.